HPV – ΚΟΝΔΥΛΩΜΑΤΑ

HPV κονδυλώματα

Τα κονδυλώματα είναι μικρές υπερτροφικές αλλοιώσεις του δέρματος ή των βλεννογόνων,  που συνήθως μοιάζουν με μικρές κορυφές κουνουπιδιού και εντοπίζονται στην περιοχή των γεννητικών οργάνων και εν γένει σε όλη την περιγεννητική και περιπρωκτική περιοχή. Πρόκειται για μία λοίμωξη που προκαλείται από ορισμένα στελέχη του ιού των ανθρωπίνων θηλωμάτων (HPV). Άνδρες και γυναίκες που είναι σεξουαλικά ενεργοί είναι ευάλωτοι στονHPV.

Η πάθηση είναι πιο επικίνδυνη για τις γυναίκες, καθώς διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν στην πορεία καρκίνο του τραχήλου της μήτρας ή/και καρκίνο του αιδοίου.

Η καλή αξιολόγηση των εξετάσεων, η σωστή παρακολούθηση και η κατάλληλη θεραπευτική προσέγγιση, είναι το κλειδί για την επιτυχημένη διαχείριση αυτής της λοίμωξης.

Ποια συμπτώματα προκαλούν τα κονδυλώματα;

Τα συμπτώματα είναι πολύ πιθανό να αρχίσουν να αναπτύσσονται μερικές εβδομάδες ή και μήνες μετά τη μόλυνση.

Τα κονδυλώματα των γεννητικών οργάνων δεν είναι πάντα ορατά στο ανθρώπινο μάτι. Μπορεί να είναι πολύ μικρά, στο χρώμα του δέρματος ή εσωτερικά στον κόλπο.

Όταν τα συμπτώματα εμφανιστούν, οι γυναίκες μπορεί να εκδηλώσουν τα εξής:

• Κνησμό
  • Κολπική απόρριψη
  • Αιμορραγία
  • Αίσθημα καύσου

Εάν τα κονδυλώματα δε διαγνωσθούν έγκαιρα και εξαπλωθούν ή διευρυνθούν, η κατάσταση μπορεί να είναι δυσάρεστη ή ακόμη και επώδυνη.

Σε ποια άτομα εμφανίζεται πιο εύκολα ο ιός HPV και τα κονδυλώματα;

Όπως έχει ήδη αναφερθεί, κάθε άτομο το οποίο είναι σεξουαλικά ενεργό είναι εκτεθειμένο και ευάλωτο στον ιό HPVκαι τα κονδυλώματα. Εκτός όμως από αυτή την περίπτωση ο ιός εμφανίζεται πιο συχνά σε άτομα ηλικίας κάτω των τριάντα ετών και σε άτομα με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα.

Άλλοι παράγοντες που μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο μόλυνσης είναι:

• Σεξουαλική επαφή χωρίς προφυλάξεις
  • Ύπαρξη άλλης σεξουαλικά μεταδιδόμενης ασθένειας
  • Σεξουαλική επαφή χωρίς προστασία με κάποιον ερωτικό σύντροφο που δεν γνωρίζετε το ιστορικό του
  • Συχνή εναλλαγή ερωτικών συντρόφων
  • Σεξουαλική επαφή από πολύ νεαρή ηλικία
  • Κάπνισμα

Ποιες επιπλοκές μπορεί να υπάρξουν από τη λοίμωξη με τον ιό HPV;

Υπάρχουν δύο πολύ σημαντικές επιπλοκές που μπορεί να προκληθούν σε μία γυναίκα που έχει προσβληθεί από τον ιόHPV:

1. Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας

Είναι γνωστό ότι ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας έχει συνδεθεί στενά με τη μόλυνση από τον ιό HPV των γεννητικών οργάνων. Ωστόσο, όταν μία γυναίκα έχει προσβληθεί από τον HPV, δε σημαίνει ότι απαραίτητα θα εμφανίσει καρκίνο στον τράχηλο της μήτρας. Ευτυχώς, μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό των γυναικών που θα προσβληθούν θα κινδυνέψει, εφόσον βέβαια πραγματοποιεί επιμελώς, όλες τις απαραίτητες εξετάσεις και να δεν αμελεί την επίσκεψη της στο γυναικολόγο.

1. Προβλήματα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Σε σπάνιες περιπτώσεις, τα κονδυλώματα μπορεί να διευρυνθούν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθιστώντας δύσκολη την ούρηση. Επιπλέον, η ύπαρξη κονδυλωμάτων στο κολπικό τοίχωμα μπορεί να εμποδίσει τη διάταση των κολπικών ιστών κατά τη διάρκεια του τοκετού.

HPV & Κονδυλώματα – Πώς πραγματοποιείται η διάγνωση;

Για να πραγματοποιηθεί η διάγνωση η ασθενής πρέπει να επισκεφθεί τον γυναικολόγο της, ο οποίος θα θέσει μια σειρά από ερωτήσεις προκειμένου να λάβει το σεξουαλικό ιστορικό της. Στην περίπτωση όπου τα κονδυλώματα δεν είναι ορατά, η ακριβής διάγνωση πραγματοποιείται με τη διενέργεια του τεστ Παπανικολάου.

HPV & Κονδυλώματα – Θεραπεία

Η θεραπεία είναι πολύ σημαντική,καθώς εάν δεν ακολουθήσετε κάποια θεραπευτική αγωγή, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες η ασθενής να αντιμετωπίζει συχνά λοιμώξεις και φυσικά να μεταδίδει τον ιό στους ερωτικούς της συντρόφους. Ιδιαίτερα στην περίπτωση όπου τα κονδυλώματα δεν είναι εξωτερικά, αν αμελήσει τη θεραπεία, τότε τα συμπτώματα μπορεί να γίνουν ανυπόφορα.

Οι τεχνικές αφαίρεσης των κονδυλωμάτων ποικίλλουν και περιλαμβάνουν:

• Ηλεκτροκαυτηρίαση ή καύση των κονδυλωμάτων με ηλεκτρικά ρεύματα
  • Κρυοχειρουργική
  • θεραπείες με λέιζερ
  • Εκτομή ή κοπή των κονδυλωμάτων

Όταν τα κονδυλώματα είναι εξωτερικά , λίγα και μικρά, τότε η ασθενής  μπορεί να ακολουθήσει συντηρητική, τοπική αγωγή, την οποία συνταγογραφεί ο γυναικολόγος. Αν αυτά δεν υποχωρήσουν μετά από τον απαραίτητο χρόνο, τότε θα χρειαστεί επεμβατική θεραπεία, ώστε να επιτευχθεί η εξάλειψή τους.

Για οποιαδήποτε απορία έχετε, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τον εξειδικευμένο Μαιευτήρα – Γυναικολόγο Δευκαλίων Καρακαλπάκη. Εάν πιστεύετε ότι έχετε προσβληθεί από τον ιό, ο Δρ Καρακαλπάκης είναι ο κατάλληλος ιατρός για μια ολοκληρωμένη διάγνωση και σωστή θεραπευτική προσέγγιση.

Επικοινωνία Επικοινωνία